Możliwość wprowadzenia na rynek innowacyjnych produktów - dżemów z warzyw. Badania wstępne
Abstrakt
Liczne zmiany i ulepszenia wprowadzane na rynku żywności powodują, że producenci poszukują nowych, innowacyjnych produktów, chcąc przyciągnąć do siebie coraz większą liczbę konsumentów. Z kolei klienci poszukują nowych produktów, które nie mają w swoim składzie cukru, konserwantów czy sztucznych barwników. Wprowadzanie nowych produktów, między innymi w przemyśle owocowo-warzywnym, wiąże się z dużym ryzykiem. Fakt, że na rynku można kupić dosłownie wszystko, a to wiąże się z przesytem, może zadecydować o niepowodzeniu przedsięwzięcia. Przedmiotem artykułu są wyprodukowane w warunkach domowych dżemy z cukinii, dyni oraz marchwi. Celem artykułu jest scharakteryzowanie innowacyjnych produktów, tj. dżemów z warzyw, i poznanie opinii potencjalnych konsumentów na ich temat. Wszystkie dżemy zostały ocenione pozytywnie (wartości ogólnej oceny były powyżej 4 w skali pięciopunktowej). Znaczna część ankietowanych wyraziła chęć zakupu dżemów z cukinii i dyni, w mniejszym stopniu z marchwi, gdyby były one dostępne na rynku, i ponadto poleciłaby je swoim bliskim.(abstrakt oryginalny)Pobrania
Opublikowane
2019-01-30
Numer
Dział
Artykuły
Licencja
Prawa autorskie (c) 2019 Magdalena Lasota
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.