Preferencje i zachowania turystów krajowych na rynku gastronomicznym na przykładzie Wrocławia

Autor

  • Magdalena Słowińska ✉️ Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
    author@example.org
  • Tomasz Lesiów Affiliation not provided

Abstrakt

Gastronomia odgrywa coraz większą rolę w kreowaniu atrakcyjności turystycznej współczesnych miast. Przedsiębiorstwa gastronomiczne stoją przed wyzwaniem sprostania oczekiwaniom turystów, którzy często postrzegają atrakcyjność turystyczną miasta przez pryzmat usług żywieniowych. Celem pracy była analiza preferencji żywieniowych turystów krajowych i ocena bazy gastronomicznej we Wrocławiu w kontekście zaspokojenia oczekiwań turystów. W badaniach ankietowych wzięło udział 210 respondentów, którzy odwiedzili Wrocław oraz korzystali w tym mieście z usług gastronomicznych. Z przeprowadzonego badania wynika, że turyści przy wyborze miejsca wyżywienia zwracają uwagę na smak (jakość) posiłków, przystępne ceny oraz szybkość obsługi. W wyniku przeprowadzonej analizy i oceny badań stwierdzono, że baza gastronomiczna w centrum miasta odznacza się dużym potencjałem, pozwalającym na zaspokojenie oczekiwań turystów krajowych.(abstrakt oryginalny)

Pobrania

Opublikowane

2019-01-30

Numer

Dział

Artykuły