Assessment of Consumer Knowledge of Gluten-Free Food

Autor

  • Karolina Piec ✉️ Wroclaw University of Economics and Bussines
    author@example.org
  • Małgorzata Janczar-Smuga Wroclaw University of Economics and Bussines

Abstrakt

Rynek żywności bezglutenowej stał się jednym z najszybciej rozwijających się rynków żywności stosowanej w nietolerancjach pokarmowych. Osoby dotknięte celiakią, nietolerancją na gluten, nieceliakalną nadwrażliwością na gluten oraz innymi schorzeniami glutenozależnymi powinny stosować dietę bezglutenową. Zapotrzebowanie na produkty bezglutenowe rośnie z roku na rok, głównie ze względu na rosnącą liczbę osób zdiagnozowanych. Celem pracy była ocena wiedzy konsumentów w każdym wieku na temat żywności bezglutenowej. Badanie przeprowadzono z wykorzystaniem kwestionariusza ankiety. Wyniki badań wskazują, że większość konsumentów ma dużą wiedzę na temat żywności bezglutenowej. Wiedzą, czym jest gluten i jakich produktów unikać na diecie bezglutenowej oraz jakie choroby wymagają stosowania diety, ale mają trudności z określeniem dopuszczalnej zawartości glutenu w produktach bezglutenowych. Dla konsumentów najważniejszym parametrem przy wyborze produktu bezglutenowego jest smak. Wyniki badania pokazują również, że dieta bezglutenowa jest popularniejsza wśród kobiet niż wśród mężczyzn.(abstrakt oryginalny)

Pobrania

Opublikowane

2022-01-30

Numer

Dział

Artykuły