Wegańskie wypieki na wrocławskim rynku: analiza dostępności i reakcja konsumentów na prototyp wypieku wegańskiego

Autor

Słowa kluczowe:

produkty wegańskie, konsument, innowacyjny produkt

Abstrakt

Cel: Celem artykułu było zbadanie oferty wegańskich wyrobów cukierniczych na wrocławskim rynku, identyfikacja brakujących produktów w ofercie cukierni, zrozumienie zapotrzebowania konsumentów oraz opracowanie prototypu wegańskiego sernika. Metodyka: Przeprowadzono analizę dostępności produktów wegańskich na rynku, a następnie opracowano recepturę i wyprodukowano prototyp wegańskiego sernika, w kolejnym kroku przeprowadzono ocenę organoleptyczną. Wyniki: Zdecydowana większość oceniających otrzymany produkt potwierdziła, że stworzony prototyp wegańskiego sernika spełnia ich oczekiwania pod względem walorów sensorycznych. Implikacje i rekomendacje: Wyniki badania sugerują, że na wrocławskim rynku istnieje zapotrzebowanie na wegańskie wyroby cukiernicze. Produkcja i oferta tego typu produktów mogą się przyczynić do zaspokojenia potrzeb konsumentów, szczególnie tych preferujących dietę wegańską. Oryginalność/wartość: Zidentyfikowano lukę na wrocławskim rynku w zakresie dostępności wyrobów cukierniczych wegańskich oraz opracowano prototyp sernika wegańskiego, który spotkał się z pozytywną reakcją konsumentów, co może być wartościowe dla producentów i konsumentów zainteresowanych tym segmentem rynku.

Pobrania

Opublikowane

2024-05-09