Assessment of Consumer Knowledge of Gluten-Free Food

Autor

  • Karolina Piec ✉️ Wroclaw University of Economics and Bussines
  • Małgorzata Janczar-Smuga Wroclaw University of Economics and Bussines

Abstrakt

Rynek żywności bezglutenowej stał się jednym z najszybciej rozwijających się rynków żywności stosowanej w nietolerancjach pokarmowych. Osoby dotknięte celiakią, nietolerancją na gluten, nieceliakalną nadwrażliwością na gluten oraz innymi schorzeniami glutenozależnymi powinny stosować dietę bezglutenową. Zapotrzebowanie na produkty bezglutenowe rośnie z roku na rok, głównie ze względu na rosnącą liczbę osób zdiagnozowanych. Celem pracy była ocena wiedzy konsumentów w każdym wieku na temat żywności bezglutenowej. Badanie przeprowadzono z wykorzystaniem kwestionariusza ankiety. Wyniki badań wskazują, że większość konsumentów ma dużą wiedzę na temat żywności bezglutenowej. Wiedzą, czym jest gluten i jakich produktów unikać na diecie bezglutenowej oraz jakie choroby wymagają stosowania diety, ale mają trudności z określeniem dopuszczalnej zawartości glutenu w produktach bezglutenowych. Dla konsumentów najważniejszym parametrem przy wyborze produktu bezglutenowego jest smak. Wyniki badania pokazują również, że dieta bezglutenowa jest popularniejsza wśród kobiet niż wśród mężczyzn.(abstrakt oryginalny)

Pobrania

Statystyki pobrań niedostępne.

Pobrania

Opublikowane

2022-01-30

Numer

Dział

Artykuły