Preferencje i zachowania konsumentów na rynku kosmetyków naturalnych
Abstrakt
Głównym celem pracy było zbadanie preferencji i zachowań na rynku kosmetyków naturalnych oraz wskazanie, jak te zachowania i preferencje zmieniły się na przestrzeni dwóch lat. Drugim celem było zidentyfikowanie przyczyn braku zainteresowania zakupem tego produktu wśród osób, które nie kupują kosmetyków naturalnych. Dodatkowym celem była identyfikacja marek kosmetyków naturalnych znanych respondentom. Badanie przeprowadzono metodą CAWI, w ankiecie wzięło udział 299 respondentów, w tym 91,5% to użytkownicy kosmetyków naturalnych. Sformułowano pięć hipotez, spośród których część została potwierdzona, część odrzucona. Bazując na wynikach, stwierdzono m.in., że główne motywy zakupu kosmetyków naturalnych (skład i zdrowie) nie uległy zmianie, a Internet jest nadal głównym miejscem ich zakupu. Grono konsumentów tego produktu powiększyło się - wciąż są to młode kobiety, ale już nie tylko z dużych miast. Nie potwierdzono jednak, że użytkownicy kosmetyków naturalnych charakteryzują się wysokim poziomem wiedzy na temat tych produktów. Brak wiedzy był również barierą najczęściej wskazywaną przez osoby, które nie kupują kosmetyków naturalnych.(abstrakt oryginalny)Pobrania
Opublikowane
2020-01-30
Numer
Dział
Artykuły
Licencja
Prawa autorskie (c) 2020 Anna Firek
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.