Food Packaging Design with Different Elements of the Country of Origin Identification
Abstrakt
Celem pracy była ocena możliwości identyfikacji pochodzenia produktu na podstawie umieszczonych na jego opakowaniu różnych elementów kulturowych danego kraju. Do uzyskania danych pierwotnych zastosowano ilościową metodę badawczą (kwestionariusz). W badaniu wzięło udział 193 respondentów ze Słowacji, w tym 71,5% kobiet i 28,5% mężczyzn. W artykule opisano odpowiedzi respondentów na 5 pytań do-tyczących: elementów kulturowych na opakowaniach żywności identyfikujących kraj ich pochodzenia, respondentów kupujących produkty spożywcze w opakowaniach z elementami kulturowymi, przyczyn ich niekupowania, zwrócenia uwagi na występowanie na niektórych opakowaniach żywności elementów kulturowych i stopnia, w jakim te opakowania przypo-minają respondentom Słowację. Przeprowadzone badania potwierdziły przypuszczenia autorów, że około 80% wszystkich respondentów chętnie zakupiłoby produkt z motywem kulturowym na opakowaniu (choć odsetek mężczyzn preferujących te motywy był mniejszy niż kobiet - 72% w porównaniu do 80%).(abstrakt oryginalny)Pobrania
Opublikowane
2019-01-30
Numer
Dział
Artykuły
Licencja
Prawa autorskie (c) 2019 Malgorzata A. Jarossová
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.