Kryptoreklama jako czyn nieuczciwej konkurencji
Słowa kluczowe:
kryptoreklama, czyn nieuczciwej konkurencji, reklama, nieuczciwa konkurencjaAbstrakt
Artykuł ma na celu zaprezentowanie problematyki kryptoreklamy na tle przepisów usta- wy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. W pracy przedstawiono analizę zagadnień związanych z rekla- mą, kryptoreklamą oraz czynem nieuczciwej konkurencji. Następnie scharakteryzowano kryptoreklamę jako czyn nieuczciwej konkurencji. Skupiono się również na problematyce kryptoreklamy w mediach społecznościowych. Opisano odpowiedzialność cywilną przedsiębiorcy za popełnienie czynu nieuczci- wej konkurencji w zakresie kryptoreklamy. Wskazano na problemy ze stworzeniem jednolitej definicji reklamy. W wyniku przeprowadzonej analizy negatywnie oceniono brak kompleksowego aktu praw- nego regulującego zwalczanie nieuczciwych praktyk rynkowych. Niniejszy artykuł opiera się w głównej mierze na ustawie o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, a także na polskich i unijnych aktach praw- nych, orzeczeniach sądowych, literaturze naukowej i rekomendacjach stworzonych przez rządowe oraz pozarządowe organizacje.Pobrania
Opublikowane
2024-03-05
Numer
Dział
Artykuły
Licencja
Prawa autorskie (c) 2023 Joanna Zawadzka
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.