Kryptoreklama jako czyn nieuczciwej konkurencji

Autor

  • Joanna Zawadzka University of Wrocław

Słowa kluczowe:

kryptoreklama, czyn nieuczciwej konkurencji, reklama, nieuczciwa konkurencja

Abstrakt

Artykuł ma na celu zaprezentowanie problematyki kryptoreklamy na tle przepisów usta- wy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. W pracy przedstawiono analizę zagadnień związanych z rekla- mą, kryptoreklamą oraz czynem nieuczciwej konkurencji. Następnie scharakteryzowano kryptoreklamę jako czyn nieuczciwej konkurencji. Skupiono się również na problematyce kryptoreklamy w mediach społecznościowych. Opisano odpowiedzialność cywilną przedsiębiorcy za popełnienie czynu nieuczci- wej konkurencji w zakresie kryptoreklamy. Wskazano na problemy ze stworzeniem jednolitej definicji reklamy. W wyniku przeprowadzonej analizy negatywnie oceniono brak kompleksowego aktu praw- nego regulującego zwalczanie nieuczciwych praktyk rynkowych. Niniejszy artykuł opiera się w głównej mierze na ustawie o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, a także na polskich i unijnych aktach praw- nych, orzeczeniach sądowych, literaturze naukowej i rekomendacjach stworzonych przez rządowe oraz pozarządowe organizacje.

Opublikowane

2024-03-05

Numer

Dział

Artykuły