Hurdles and Obstacles in Monetary Policy Communication. A Model for the Communication Between the Central Bank and Markets
Abstract
Komunikacja banku centralnego stała się w ostatnich latach istotną częścią polityki pieniężnej. Wobec polityki zerowych stóp procentowych konwencjonalne instrumenty polityki monetarnej straciły na efektywności, a zarządzanie oczekiwaniami uczestników rynku za pomocą odpowiedniej komunikacji stało się istotną częścią polityki pieniężnej. W artykule opracowano nowy model procesu komunikacji między bankiem centralnym a uczestnikami rynku finansowego, w szczególności badając utrudnienia i bariery w przekazywaniu informacji od nadawcy do odbiorcy. Przedstawiono również dane empiryczne z kilku etapów nowego modelu. Dla efektywnego zarządzania oczekiwaniami ważny jest zarówno wybór informacji przez bank centralny, jak i ścieżka ich transmisji, ponieważ komunikacja pośrednia może prowadzić do zniekształceń informacji. I wreszcie, odbiorcy informacji, jako osoby o ograniczonych zdolnościach i zmiennej gotowości do ich przyswajania, odgrywają centralną rolę w określaniu, jakie informacje faktycznie do nich docierają. Odpowiednia komunikacja, uwzględniająca te przeszkody i psychologię odbiorców, może zatem znacznie zwiększyć efektywność polityki pieniężnej.(original abstract)Downloads
Published
2020-01-30
Issue
Section
Articles
License
Copyright (c) 2020 Winand H. Dittrich
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.