Hurdles and Obstacles in Monetary Policy Communication. A Model for the Communication Between the Central Bank and Markets

Authors

  • Winand H. Dittrich ✉️ FOM University of Applied Sciences, Germany
    author@example.org
  • Monika Wohlmann FOM University of Applied Sciences, Germany

Abstract

Komunikacja banku centralnego stała się w ostatnich latach istotną częścią polityki pieniężnej. Wobec polityki zerowych stóp procentowych konwencjonalne instrumenty polityki monetarnej straciły na efektywności, a zarządzanie oczekiwaniami uczestników rynku za pomocą odpowiedniej komunikacji stało się istotną częścią polityki pieniężnej. W artykule opracowano nowy model procesu komunikacji między bankiem centralnym a uczestnikami rynku finansowego, w szczególności badając utrudnienia i bariery w przekazywaniu informacji od nadawcy do odbiorcy. Przedstawiono również dane empiryczne z kilku etapów nowego modelu. Dla efektywnego zarządzania oczekiwaniami ważny jest zarówno wybór informacji przez bank centralny, jak i ścieżka ich transmisji, ponieważ komunikacja pośrednia może prowadzić do zniekształceń informacji. I wreszcie, odbiorcy informacji, jako osoby o ograniczonych zdolnościach i zmiennej gotowości do ich przyswajania, odgrywają centralną rolę w określaniu, jakie informacje faktycznie do nich docierają. Odpowiednia komunikacja, uwzględniająca te przeszkody i psychologię odbiorców, może zatem znacznie zwiększyć efektywność polityki pieniężnej.(original abstract)

Downloads

Published

2020-01-30

Issue

Section

Articles