Efektywność technologii IT w bankach komercyjnych w Polsce
Abstrakt
Głównym celem pracy jest określenie efektywności technicznej technologii IT w bankach komercyjnych w Polsce. Badania obejmują 13 banków komercyjnych w latach 2014-2017. W pracy wykorzystano nieparametryczną metodę DEA. Zastosowano w niej model BCC o zmiennych efektach skali zorientowany na efekty. Nakładami technologii IT w DEA były takie zmienne, jak: wartość oprogramowania IT, wartość sprzętu teleinformatycznego i koszty eksploatacji technologii IT, efektami zaś liczba użytkowników bankowości internetowej i liczba użytkowników bankowości mobilnej. Z badań wynika, że spośród wszystkich uwzględnionych banków tylko sześć wykazywało maksymalną efektywność techniczną technologii IT równą 100%, pozostałe banki były relatywnie nieefektywne i odznaczały się wskaźnikami efektywności w przedziale od 22 do 99%.Pobrania
Opublikowane
2020-01-30
Numer
Dział
Artykuły
Licencja
Prawa autorskie (c) 2020 Tomasz Siudek
Praca jest udostępniana na licencji Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 3.0 Unported License.