The Impact of the COVID-19 Pandemic on the Operation of Shopping Centres and Stakeholders' Interests
Abstrakt
Centra handlowe są nieodłącznym elementem nowoczesnych miast, mającym wpływ na ich przestrzeń społeczno-gospodarczą. Celem artykułu jest przedstawienie wpływu pandemii COVID-19 na działalność centrów handlowych oraz na sytuację grup ich interesariuszy. Rozważania teoretyczne podejmowane są w oparciu o przegląd literatury i wyniki wybranych raportów rynkowych. Synteza i usystematyzowanie dotychczasowych badań, w wyniku których scharakteryzowano, w jaki sposób interesariusze centrów handlowych zostali dotknięci pandemią, stanowi wkład artykułu w dotychczasową wiedzę na temat wpływu COVID-19 na handel detaliczny. Analiza dostarcza istotnych spostrzeżeń i wskazuje obszary problemowe, wymagające szczególnej uwagi badaczy oraz praktyków biznesu. Artykuł jest także głosem w naukowej dyskusji na temat rozwoju handlu ze szczególnym uwzględnieniem centrów handlowych.(abstrakt oryginalny)Pobrania
Opublikowane
2021-01-30
Numer
Dział
Articles
Licencja
Prawa autorskie (c) 2021 Maria Knecht-Tarczewska
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.