Socio-demographic Dimension of Tourism Development in Ukraine
Abstrakt
W ostatnim dziesięcioleciu branża turystyczna stała się motorem rozwoju gospodarczego w wielu krajach świata. Z drugiej strony turystyka, jako ważne społeczno-ekonomiczne zjawisko, jest ściśle związana z rozwojem społeczeństwa i podlega jego prawom, dlatego też cel badań definiuje się jako: usystematyzowanie istniejących podejść, identyfikacja i uzasadnienie głównych czynników społeczno-demograficznych rozwoju branży turystycznej na Ukrainie na tle światowej branży turystycznej. Analiza wcześniejszych badań pozwoliła zidentyfikować kluczowe czynniki demograficzne i społeczne, które mają bezpośredni wpływ na turystykę na Ukrainie i determinują główne jej trendy. Pośredni wskaźnik społeczny dotyczący poziomu i jakości życia ludności określa się jako dochód na osobę; jego analiza porównawcza i retrospektywna w kontekście regionów ukraińskich pozwala zidentyfikować potencjalnie obiecujące obszary dla rozwoju branży turystycznej z uwzględnieniem potrzeb miejscowej ludności.(abstrakt oryginalny)Pobrania
Opublikowane
2020-01-30
Numer
Dział
Articles
Licencja
Prawa autorskie (c) 2020 Iryna Trunina
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.