Socio-demographic Dimension of Tourism Development in Ukraine

Autor

  • Iryna Trunina ✉️ Kremenchuk Mykhailo Ostrogradskyi National University, Ukraine
    author@example.org
  • Viktoriia Druzhynina Kremenchuk Mykhailo Ostrogradskyi National University, Ukraine
  • Olena Zahorianska Kremenchuk Mykhailo Ostrogradskyi National University, Ukraine
  • Kateryna Pryakhina Kremenchuk Mykhailo Ostrogradskyi National University, Ukraine

Abstrakt

W ostatnim dziesięcioleciu branża turystyczna stała się motorem rozwoju gospodarczego w wielu krajach świata. Z drugiej strony turystyka, jako ważne społeczno-ekonomiczne zjawisko, jest ściśle związana z rozwojem społeczeństwa i podlega jego prawom, dlatego też cel badań definiuje się jako: usystematyzowanie istniejących podejść, identyfikacja i uzasadnienie głównych czynników społeczno-demograficznych rozwoju branży turystycznej na Ukrainie na tle światowej branży turystycznej. Analiza wcześniejszych badań pozwoliła zidentyfikować kluczowe czynniki demograficzne i społeczne, które mają bezpośredni wpływ na turystykę na Ukrainie i determinują główne jej trendy. Pośredni wskaźnik społeczny dotyczący poziomu i jakości życia ludności określa się jako dochód na osobę; jego analiza porównawcza i retrospektywna w kontekście regionów ukraińskich pozwala zidentyfikować potencjalnie obiecujące obszary dla rozwoju branży turystycznej z uwzględnieniem potrzeb miejscowej ludności.(abstrakt oryginalny)

Pobrania

Opublikowane

2020-01-30

Numer

Dział

Articles