Analiza polityki wykorzystania wrocławskich przystani jachtowych, marin i portów rzecznych
Słowa kluczowe:
port jachtowy, marina, rzeka, Wrocław, planowanie przestrzenneAbstrakt
Zagospodarowanie portów jachtowych we Wrocławiu stanowi istotny element europejskiej polityki transportowej związanej z utrzymaniem mobilności przy minimalnym wpływie na środowisko. Trend rosnącej popularności żeglugi rekreacyjnej i rozwijania infrastruktury portowej odzwierciedla świadomość społeczną oraz nowe oczekiwania związane z wypoczynkiem. Odra, będąca drugą co do długości rzeką w Polsce, pełni funkcję żeglownego szlaku, a Wrocławski Węzeł Wodny stanowi unikalny system o długości 45 km. Celem badania jest przedstawienie polityki przestrzennej Wrocławia w odniesieniu do portów jachtowych i marin. Analiza głównych portów uwydatniła różnorodność ich stanu przy jednoczesnym utrzymaniu funkcji portowej w ramach planów miejscowych. Planowane inwestycje obejmują m.in. nowe przystanie, mariny, miejsca postojowe, restauracje, obszary zielone oraz infrastrukturę turystyczną. Porty te są także poddawane analizie ze względu na strukturę własnościową Wrocławia. W badaniu wykorzystano różnorodne metody, w tym analizę literatury, dokumentów źródłowych, aktów prawnych, materiałów kartograficznych, badania terenowe oraz wywiad pogłębiony.
Pobrania
Opublikowane
Numer
Dział
Licencja
Prawa autorskie (c) 2024 Hanna Adamiczka
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.
Accepted 2024-01-11
Published 2024-05-28