The Regional Growth and Unemployment Effects of Engineering & Technology and Economics Education in Poland
Abstrakt
Wykorzystując roczne dane z lat 2000-2019, poddano analizie efekty studiów na kierunkach technicznych i ekonomicznych dla Polski. Okazało się, że długookresowe efekty edukacyjne (w poziomie) są lepsze dla kierunków technicznych jako czynnik wzrostu regionalnego produktu oraz zmniejszenia liczby osób bezrobotnych. Oddziaływanie krótkookresowe (w pierwszych różnicach) na wzrost regionalny i bezrobocie jest negatywne, niezależnie od kierunku studiów. Ponieważ studiowanie na obu kierunkach ma niekorzystne efekty dla zmiennej edukacyjnej w pierwszych różnicach, to może świadczyć o niewystarczającej jakości inwestycji w zasoby kapitału ludzkiego.(abstrakt oryginalny)Pobrania
Opublikowane
2022-01-30
Numer
Dział
Artykuły
Licencja
Prawa autorskie (c) 2022 Joanna Żyra
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.