Manifestations of Internationalisation of Public Universities of Economics in Poland Regarding Student Mobility - Findings
Abstrakt
Głównym celem badań zaprezentowanych w artykule była identyfikacja przejawów internacjonalizacji publicznych uczelni ekonomicznych w Polsce oraz rozpoznanie skłonności studentów do uczestnictwa w programach wymiany zagranicznej, a także ich oczekiwań formułowanych pod adresem uczelni w kontekście tworzenia warunków sprzyjających wyjazdom. W badaniach zastosowano podejście multimetodyczne (metodę ankietową i metodę desk research) z triangulacją danych. Ocena modeli zasięgu internacjonalizacji badanych szkół wyższych wskazała na stosowanie elementów modelu "importu" i "eksportu". Istotnym aspektem umiędzynarodowienia jest mobilność zagraniczna - zarówno pracowników, jak i studentów. Choć studenci dostrzegają istotność wymiany międzynarodowej, to poziom ich wiedzy o programach wymiany i zainteresowanie mobilnością zagraniczną są niskie.(abstrakt oryginalny)Pobrania
Opublikowane
2022-01-30
Numer
Dział
Artykuły
Licencja
Prawa autorskie (c) 2022 Dorota Teneta-Skwiercz
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.