Deontological Aspects of Sustainable Consumption

Autor

  • Adam Płachciak ✉️ Wroclaw University of Economics and Business
    author@example.org
  • Sabina Zaremba-Warnke Wroclaw University of Economics and Business

Abstrakt

Celem artykułu jest określenie roli deontologii w realizacji zrównoważonego rozwoju (ZR) oraz pokazanie, w jaki sposób konsumenci kierujący się etyką obowiązku mogą stać się inicjatorem powszechnych zmian na rzecz ZR. Artykuł został opracowany na podstawie badań jakościowych. Podkreślono w nim, że koncepcja ZR jest silnie uwarunkowana aksjologicznie, a szczególną rolę implementacyjną odgrywa deontologia. Internalizacja wartości moralnych ZR jest kluczowym warunkiem realizacji ZR na poziomie zarówno makroekonomicznym, jak i mikroekonomicznym, czyli zarządzania przedsiębiorstwem i decyzji konsumenckich. Autorzy artykułu wskazują, że w gospodarce rynkowej, w dobie globalizacji, inicjatorami powszechnych i ewolucyjnych zmian na rzecz ZR mogą stać się konsumenci, kierujący się etyką obowiązku i wspierający ruch zrównoważonego konsumeryzmu. W artykule scharakteryzowano główne działania ruchu zrównoważonego konsumeryzmu oraz bariery spowalniające rozwój tego ruchu.(abstrakt oryginalny)

Pobrania

Opublikowane

2021-01-30

Numer

Dział

Artykuły