Conflicts of Interest in the Context of Implementing the CSR Concept in Hotels
Abstrakt
Celem artykułu jest identyfikacja i charakterystyka konfliktów interesów występujących w hotelach w kontekście koncepcji CSR. Jako efekt przeglądu literatury przedstawiona została istota konfliktów interesów w organizacjach, ich przyczyny i rodzaje oraz pojęcie społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa (CSR) i charakterystyka interesariuszy. Kolejne rozdziały powstały w wyniku obserwacji uczestniczącej i na podstawie doświadczeń autora - pracownika przedsiębiorstwa hotelarskiego. Wyjaśniono pojęcie hotelu, scharakteryzowano jego interesariuszy oraz ich oczekiwania w kontekście koncepcji CSR. W ostatnim punkcie przedstawiono rodzaje konfliktów interesów występujących w hotelu pomiędzy grupami interesariuszy. Z rozważań wynika, że z realizacją koncepcji CSR w hotelach wiąże się występowanie konfliktów interesów. Jednak rzetelna identyfikacja interesariuszy i ich oczekiwań oraz odpowiedni proces komunikowania się z nimi może pozwolić na uniknięcie niektórych konfliktów lub efektywne i szybkie ich rozwiązanie.(abstrakt oryginalny)Pobrania
Opublikowane
2021-01-30
Numer
Dział
Artykuły
Licencja
Prawa autorskie (c) 2021 Ewelina Kurowska
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.