Perception of the Internet of Things in Consumer Applications in the Context of Intergenerational Differences

Autor

  • Magdalena Kalińska-Kula ✉️ University of Lodz, Poland
    author@example.org
  • Aleksandra Wyciszkiewicz University of Lodz

Abstrakt

Celem artykułu była próba ustalenia, jak przedstawiciele różnych pokoleń postrzegają Internet Rzeczy (IoT) w zastosowaniach konsumenckich oraz czy pomimo wzrostu popularności aplikacji IoT różnice międzypokoleniowe w zakresie percepcji technologii i urządzeń Internetu Rzeczy są istotne. Międzypokoleniową analizę komparatywną przeprowadzono na podstawie własnego badania, zrealizowanego za pomocą ankiety internetowej (CAWI), na próbie 241 respondentów. W świetle uzyskanych wyników nie potwierdzono hipotezy zakładającej, iż przedstawiciele poszczególnych generacji różnią się istotnie w zakresie postrzegania użyteczności urządzeń Internetu Rzeczy w zastosowaniach konsumenckich. Nie potwierdzono także wpływu wieku jako zmiennej różnicującej postrzeganie możliwości zastosowania Internetu Rzeczy w różnych sektorach gospodarki.(abstrakt oryginalny)

Pobrania

Opublikowane

2020-01-30

Numer

Dział

Artykuły