Selected Features of Small and Medium-sized Enterprises Related to International Entrepreneurship: an Empirical Analysis
Abstrakt
Badania opisane w artykule wpisują się w aktualne kierunki badawcze międzynarodowej przedsiębiorczości, szczególnie w zakresie porównań i uwarunkowań zrównoważonego rozwoju oraz czynników sukcesu na arenie międzynarodowej. Głównym celem pracy było zbadanie wybranych cech oraz czynników warunkujących działalność międzynarodową małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce. Stworzono model badawczy, na podstawie którego sprawdzono znaczenie wybranych cech przedsiębiorstw w kontekście ich działalności międzynarodowej. Przeprowadzone badania pozwoliły ocenić, czy i w jakim stopniu indywidualne cechy przedsiębiorstw, aktywność biznesowa, w tym strategia rozwoju, polityki mające na celu zwiększenie konkurencyjności i współpraca z instytucjami otoczenia biznesu są powiązane z działaniami międzynarodowymi. Badanie wykazało znaczne różnice między przedsiębiorstwami prowadzącymi działalność międzynarodową a przedsiębiorstwami, które ograniczają swoją działalność tylko do rynku krajowego.Pobrania
Opublikowane
2020-01-30
Numer
Dział
Artykuły
Licencja
Prawa autorskie (c) 2020 Karolina Olejniczak
Praca jest udostępniana na licencji Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 3.0 Unported License.