Ocena wykorzystania portalu społecznościowego w marketingu marki
Abstrakt
Celem artykułu jest ocena działań marketingowych marek na wybranym portalu społecznościowym z punktu widzenia zaangażowania odbiorców. Ewaluacji poddano działania marketingowe na poziomie operacyjnym z zakresu promocji sprzedaży, prowadzonych na Facebooku przez dwie wybrane marki odzieżowe - House i Orsay. W artykule zastosowano metodę ilościowej analizy treści, połączoną ze wskaźnikami zaangażowania internautów w interakcję z daną marką. Zastosowano trzy wskaźniki, które mówią o faktycznym ich zainteresowaniu danym postem - (1) polubienie (like), (2) komentarz oraz (3) udostępnienie. Wykorzystano również analizę porównawczą w czasie, obserwacje prowadzono w dwóch okresach, tj. od 01.04.2017 r. do 30.04.2017 r. i od 31.01.2020 r. do 29.02.2020 r. Na podstawie wyników badań można stwierdzić, że treści zamieszczane przez obie marki są bardzo atrakcyjne dla internautów i wywołują znaczne ich zaangażowanie. Zaobserwowano także duże zmiany w czasie w działaniach menedżerów marek na wybranej platformie społecznościowej. Wyniki badań charakteryzują się użytecznością i mogą zostać wykorzystane w procesie zarządzania marketingiem marki.Pobrania
Opublikowane
2020-01-30
Numer
Dział
Artykuły
Licencja
Prawa autorskie (c) 2020 Elżbieta Nawrocka
Praca jest udostępniana na licencji Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 3.0 Unported License.