Audyt wewnętrzny w jednostce samorządu terytorialnego - komórka wewnętrzna czy firma zewnętrzna?
Abstrakt
Przedmiotem artykułu jest analiza funkcjonowania audytu wewnętrznego w jednostkach samorządu terytorialnego (dalej zwanych jst), w kontekście zapisów ustawy o finansach publicznych (dalej zwanej uofp). Ustawa wprost reguluje możliwość prowadzenia audytu wewnętrznego w jst przez audytora zatrudnionego na umowę o pracę albo usługodawcę zewnętrznego, zatrudnionego na podstawie umowy cywilnoprawnej. Przeprowadzone badania oparto na studiach literaturowych z dziedziny finansów publicznych i kontroli zarządczej. Dokonano analizy i interpretacji aktów prawnych obowiązujących w badanym obszarze. Podsumowanie wyników ankiety dotyczącej funkcjonowania audytu wewnętrznego w jst opublikowane przez Departament Polityki Wydatkowej Ministerstwa Finansów w grudniu 2019 r. stało się podstawą do przeprowadzenia badań empirycznych. Zaprezentowano wyniki badań, których dokonano na podstawie wywiadów z pracownikami 22 jst stanowiących gminy miejsko- wiejskie z terenu województwa śląskiego.Pobrania
Opublikowane
2020-01-30
Numer
Dział
Artykuły
Licencja
Prawa autorskie (c) 2020 Dominika Kołodziej
Praca jest udostępniana na licencji Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 3.0 Unported License.