Evaluation of Enterprise's Competitive Position - Case Study
Abstrakt
Jednym z wymiarów konkurencyjności przedsiębiorstwa jest pozycja konkurencyjna, która jest związana z przewagą konkurencyjną, często wynika z potencjału konkurencyjnego i umiejętnie zastosowanych instrumentów konkurowania. Istnieje wiele sposobów umożliwiających określenie pozycji konkurencyjnej - zalicza się do nich m.in. analizę finansową. Głównym celem analizy finansowej w przedsiębiorstwie jest ustalenie kondycji finansowej jednostki, co w konsekwencji umożliwia wskazanie deficytów oraz atutów podmiotu, jak również ewentualnych zagrożeń. Celem opracowania była próba określenia pozycji konkurencyjnej jednego z największych producentów wyrobów z mięsa drobiowego w Polsce - Indykpolu SA - za pomocą analizy wskaźnikowej. W opracowaniu wykorzystano także studium przypadku, aby jak najlepiej zobrazować sytuację spółki Indykpol SA. Analiza kształtowania się poziomów poszczególnych wskaźników finansowych w latach 2008-2018 umożliwiła stwierdzenie, że pozycja konkurencyjna Indykpolu SA była relatywnie silna i stabilna w branży. Ponadto w badanym okresie ogólny poziom zadłużenia sugeruje, że wszystkie zobowiązania znajdują pokrycie w dysponowanych przez firmę aktywach. Poziom wyniku finansowego z 2018 r. pozwala na pozytywną ocenę perspektyw rozwoju firmy, a zbiegło się to z wprowadzeniem na rynek nowej, dobrej jakościowo linii produktów - "Samo dobro", co przyczyniło się do zwiększenia możliwości generowania wyniku finansowego.Pobrania
Opublikowane
2020-01-30
Numer
Dział
Artykuły
Licencja
Prawa autorskie (c) 2020 Katarzyna Chrobocińska
Praca jest udostępniana na licencji Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 3.0 Unported License.