Factors Determining Pro-ecological Behaviour and Attitudes of Clients of Co-operative Banks in Malopolskie Province
Abstrakt
Celem głównym pracy jest charakterystyka proekologicznych zachowań i postaw klientów banków spółdzielczych oraz identyfikacja czynników warunkujących i różnicujących te zachowania. Głównym źródłem danych były informacje pierwotne pochodne z badań własnych. Narzędziem badawczym był kwestionariusz ankiety. Badania przeprowadzono w 2020 r. Zastosowano dobór celowy. Próba badawcza wynosiła 310 osób. Do realizacji celu pracy wykorzystano również źródła wtórne. Analiza statystyczna badanego materiału obejmowała sumaryczne mierniki statystyczne oraz model regresji logistycznej. W opinii konsumentów banki zorganizowane na zasadach spółdzielczych bardziej angażują się w sprawy ochrony środowiska niż banki komercyjne. Klienci banków spółdzielczych identyfikują najczęściej dwa rodzaje aktywności tych instytucji na rzecz ochrony środowiska: prowadzenie ekogospodarki oraz obecność w ofercie produktów proekologicznych. Proekologiczne zachowania i postawy klientów banków determinowały płeć i przeciętny miesięczny dochód przypadający na osobę w gospodarstwie domowym konsumenta.Pobrania
Opublikowane
2020-01-30
Numer
Dział
Artykuły
Licencja
Prawa autorskie (c) 2020 Monika Szafrańska
Praca jest udostępniana na licencji Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 3.0 Unported License.