Building Brand Protection Strategy in Contemporary Enterprises

Autor

  • Anna Sałamacha ✉️ Wrocław University of Science and Technology, Poland
    author@example.org

Abstrakt

Celem niniejszego artykułu jest przedstawienie kompleksowych rozwiązań w zakresie zabezpieczenia marek przed działaniami nieuczciwych naśladowców. Na wstępie zidentyfikowano elementy marki istotne z punktu widzenia jej ochrony, tj. produkt fizyczny z opakowaniem i/lub usługą, system identyfikacji wizualnej oraz niematerialne ("miękkie") elementy marki. Następnie opisano metody określania stanu ochrony marki. Identyfikacja stanu ochrony marki składa się z diagnozy fazy cyklu życia marki oraz diagnozy stosowanych narzędzi ochrony marki. Przedstawiono metodę badania stanu istniejących i potencjalnych naruszeń w postaci projektu systemu wczesnego ostrzegania przed naśladownictwem. Na koniec zaproponowano modelową procedurę strategii ochrony marki, która zawiera wytyczne dotyczące tworzenia, wyboru i wdrażania strategii - zarówno prewencyjnych, jak i naprawczych.(abstrakt oryginalny)

Pobrania

Opublikowane

2020-01-30

Numer

Dział

Artykuły