Identifing the Destination Image and its Attributes: The Case of Central and Eastern European Cities

Autor

  • Marek Nowacki ✉️ WSB University in Poznań, Poland
    author@example.org
  • Agnieszka Niezgoda Poznań University of Economics and Business

Abstrakt

Celem pracy jest zidentyfikowanie unikatowych atrybutów wybranych miast Europy Środkowo-Wschodniej obecnych w opiniach zamieszczonych na portalu TripAdvisor [https://www.tripadvisor.co.uk]. Pobrano opinie dotyczące centrów turystycznych wybranych miast (kategoria Things to do...) - obszarów, w których koncentruje się ruch turystyczny w miastach: w zabytkowym centrum, na starym mieście, na starym rynku. Do badań wybrano najpopularniejsze pod względem turystycznym miasta Europy Środkowo-Wschodniej: Poznań, Wrocław, Kraków, Warszawę oraz Pragę, Bratysławę i Wiedeń. Łącznie pobrano 28 794 opinie. Procedurą Text Mining zliczono najczęstsze wyrazy pojawiające się w opiniach. Analiza wariancji ujawniła 76 unikatowych słów, które poddano analizie korespondencji. Wśród badanych miast najwięcej unikatowych słów-atrybutów ma Bratysława, najmniej zaś Praga. Zbliżone do siebie pod względem atrybutów wizerunku są: Poznań, Wrocław i Praga, a w drugiej grupie - Warszawa i Bratysława. Wiedeń i Kraków nie wykazują podobieństwa z pozostałymi miastami.(abstrakt oryginalny)

Pobrania

Opublikowane

2019-01-30

Numer

Dział

Artykuły