The Development of Cities in Poland - the Role of Education
Abstrakt
Punktem wyjścia niniejszych rozważań jest wyróżnienie trzech potencjałów rozwojowych miast, opartych na innowacjach, kulturze i edukacji. Artykuł podejmuje problematykę określenia znaczenia edukacji i kształcenia wyższego dla rozwoju miast. Celem artykułu jest znalezienie metody pomiaru potencjału edukacyjnego gmin miejskich w Polsce. W opracowaniu zostały zdefiniowane czynniki mające wpływ na jego wielkość oraz został zbudowany miernik potencjału edukacyjnego miast. Badaniu poddano 303 gminy miejskie w latach 2013-2016. Dzięki zastosowanej metodzie opracowano rankingi miast według potencjału edukacyjnego oraz przeprowadzono analizę z uwzględnieniem wielkości gmin i istotności zmiennych diagnostycznych dla poszczególnych grup wielkości. W ostatniej części określono zróżnicowanie regionów ze względu na potencjał edukacyjny gmin miejskich położonych na ich terenie.(abstrakt oryginalny)Pobrania
Opublikowane
2019-01-30
Numer
Dział
Artykuły
Licencja
Prawa autorskie (c) 2019 Agnieszka Orankiewicz
Praca jest udostępniana na licencji Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 3.0 Unported License.