An Assessment of the Impact of Customers and Suppliers as Competitive Forces in Polish Car Communication Enterprises
Abstrakt
Celem artykułu jest ocena oddziaływania odbiorców i dostawców na przedsiębiorstwa komunikacji samochodowej należące do sektora publicznego. Do doboru próby badawczej posłużono się wyborem nielosowym. W badaniach zastosowano metody jakościowe. Na podstawie przeprowadzonej częściowej analizy Pięciu Sił Portera stwierdza się, że na badane przedsiębiorstwa silniej oddziałują dostawcy niż odbiorcy. Funkcjonowanie badanych przedsiębiorstw w znaczny sposób jest uzależnione od dostawców, a odbiorcy badanej grupy przedsiębiorstw oddziałują na jego funkcjonowanie w niewysokim stopniu. Jednak siła ta jest na tyle duża, że powinno się ją uwzględnić przy tworzeniu strategii. Artykuł uzupełnia lukę badawczą polegającą na braku dogłębnej analizy strategicznej dotyczącej przedsiębiorstw PKS. Przedstawione badania mogą zostać wykorzystane do tworzenia indywidualnej strategii i osiągania przewagi konkurencyjnej każdego przedsiębiorstwa z grupy strategicznej.(abstrakt oryginalny)Pobrania
Opublikowane
2019-01-30
Numer
Dział
Artykuły
Licencja
Prawa autorskie (c) 2019 Tomasz Budzik
Praca jest udostępniana na licencji Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 3.0 Unported License.