Distance Dimensions and their Impact on Business Cooperation in a Tourist Destination
Abstrakt
Współpraca międzyorganizacyjna zależy od wielu czynników, w tym od podobieństwa i różnic między parterami w zakresie np. kultury organizacyjnej, posiadanej wiedzy, zasobów czy też lokalizacji geograficznej względem siebie. Różnice te można analizować, wykorzystując koncepcję dystansu, który może występować w różnych wymiarach. Celem artykułu jest identyfikacja wymiarów dystansu i wskazanie, jak oddziałują one na współpracę gospodarczą w regionie turystycznym. Aby osiągnąć ten cel, wykorzystano badania nad współpracą w postaci wywiadów półstrukturyzowanych z przedsiębiorcami turystycznymi działającymi w różnych polskich gminach. Badania pokazały, że wszystkie rodzaje wymiarów dystansu (poznawczy, komunikacyjny, organizacyjny, funkcjonalny, społeczny, kulturowy oraz geograficzny) są ważne dla współpracy w turystyce, choć w odniesieniu do procesów związanych z danym terytorium (np. rozwojem turystyki) rola niektórych z nich, takich jak dystans społeczny czy geograficzny, jest kluczowa.(abstrakt oryginalny)Pobrania
Opublikowane
2019-01-30
Numer
Dział
Artykuły
Licencja
Prawa autorskie (c) 2019 Katarzyna Czernek-Marszałek
Praca jest udostępniana na licencji Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 3.0 Unported License.