Fair Trade in a Tourist Product

Autor

  • Iwona Bożydaj-Jankowska ✉️ Wrocław University of Economics and Business
    author@example.org

Abstrakt

Głównym celem niniejszego literaturowo-empirycznego artykułu jest prezentacja koncepcji Fair Trade oraz odniesienie jej do produktu turystycznego, a także charakterystyka rynku turystycznego działającego w ramach standardów i systemu certyfikacji Fair Trade. Przedmiotem analizy jest koncepcja Fair Trade, jej cele i zasady działania oraz jej system certyfikacyjny w kontekście produktu turystycznego. Autorka artykułu podejmuje próbę odpowiedzi na pytanie, czy koncepcja Fair Trade implementowana w sektorze turystycznym może być pomocna w osiągnięciu celów turystyki zrównoważonej oraz jaki jest potencjał Fair Trade Tourism w staniu się ideą/koncepcją dominującą i głównym nurtem w rozwoju turystyki zrównoważonej. Artykuł zawiera analizę wybranych aspektów działalności Fair Trade Tourism na podstawie raportów rocznych Fair Trade Tourism South Africa.

Pobrania

Opublikowane

2019-01-30

Numer

Dział

Artykuły