The Quality of Non-financial Information in the Perspective of Data Disclosure

Autor

Abstrakt

Znaczenie informacji wzrasta z powodu rosnącej konkurencji, w której informacja jest źródłem wiedzy w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Dobra jakościowo informacja, uzyskana we właściwym czasie zmniejsza niepewność i ryzyko decyzji. Wynika z tego duże zainteresowanie interesariuszy dostępem do informacji. Cele artykułu stanowią interpretacja pojęcia jakości w odniesieniu do informacji niefinansowych oraz ocena ich jakości w kontekście jawności danych przedsiębiorstw. Obiektem badań jest jakość informacji niefinansowych ujawnianych w raportach społecznych przedsiębiorstw. Jakość informacji ujawnianych przez przedsiębiorstwa zależy od wielu czynników, m.in. od wyboru standardu raportowania oraz od rodzaju prowadzonej działalności. Z przeprowadzonych badań wynika, że GRI Standards obejmuje najszerszy i najbardziej szczegółowy zakres informacji niefinansowych. Ocena raportów pozwala stwierdzić, że na jakość informacji niefinansowych wpływa również stosowanie dodatkowych branżowych norm uwzględniających specyfikę przedsiębiorstwa.(abstrakt oryginalny)

Pobrania

Opublikowane

2019-01-30

Numer

Dział

Artykuły