Zastosowania psychologii w analizie zachowań konsumentów – wybrane zagadnienia
Słowa kluczowe:
zachowania konsumentów, konsumpcja, psychologiaAbstrakt
Psychologia odgrywa szczególnie istotną rolę w badaniu zachowań konsumenckich, ponieważ wykorzystuje badania naukowe na temat natury człowieka oraz czynników społecznych, poznawczych i emocjonalnych w celu lepszego zrozumienia zachowań jednostek. W artykule przedstawiono aspekty wykorzystania psychologii we współczesnych badaniach zachowań konsumenckich. Cele prezentowanego artykułu stanowiły nie tylko prezentacja aktualnych kierunków wykorzystania psychologii w badaniach zachowań konsumenckich, ale także wskazanie dalszych w nawiązaniu do współczesnych zmian na rynku. W teksście zawarto rozważania teoretyczne oparte na literaturze dotyczącej tematu.Pobrania
Opublikowane
2023-08-30
Numer
Dział
Artykuły
Licencja
Prawa autorskie (c) 2023 Katarzyna Włodarczyk
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.