Zmiany w komunikacji wewnętrznej w organizacjach w dobie postpandemicznej

Autor

Słowa kluczowe:

komunikowanie, pokolenia, pracownicy, organizacja, zmiana

Abstrakt

Celem niniejszego artykułu jest rozpoznanie specyfiki jakości komunikacji wewnętrznej w kontekście międzyorganizacyjnym, zwłaszcza w odniesieniu do wykorzystywania dostępnych komunikatorów i ich odbioru przez pracowników z uwzględnieniem takich elementów, jak lokalizacja, płeć czy profil pokoleniowy. W toku badań wykorzystano kwestionariusz ankiety – formularz Google, badania przeprowadzono wśród 816 pracowników, wykorzystano metodę kuli śnieżnej, nielosowy dobór próby polegający na rekrutowaniu uczestników przez innych uczestników. Wyniki badań sugerują, że jakość komunikacji wewnętrznej, uwzględnianie w jej obrębie form preferowanych przez poszczególne grupy pokoleniowe może wpływać na tworzenie zaufania, produktywność czy motywację pracowników w zarządzaniu organizacją. Oryginalną wartość empiryczną artykułu stanowią wyniki badań dotyczących oceny pracowników na temat jakości komunikacji wewnętrznej w organizacjach w procesie zarządzania przed pandemią COVID-19 i po pandemii oraz opinii pracowników na temat szybkiego wdrażania nowych rozwiązań komunikacyjnych w warunkach zmian.

Pobrania

Opublikowane

2024-02-16
Received 2023-04-16
Accepted 2023-07-06
Published 2024-02-16