Zmiany w komunikacji wewnętrznej w organizacjach w dobie postpandemicznej
Słowa kluczowe:
komunikowanie, pokolenia, pracownicy, organizacja, zmianaAbstrakt
Celem niniejszego artykułu jest rozpoznanie specyfiki jakości komunikacji wewnętrznej w kontekście międzyorganizacyjnym, zwłaszcza w odniesieniu do wykorzystywania dostępnych komunikatorów i ich odbioru przez pracowników z uwzględnieniem takich elementów, jak lokalizacja, płeć czy profil pokoleniowy. W toku badań wykorzystano kwestionariusz ankiety – formularz Google, badania przeprowadzono wśród 816 pracowników, wykorzystano metodę kuli śnieżnej, nielosowy dobór próby polegający na rekrutowaniu uczestników przez innych uczestników. Wyniki badań sugerują, że jakość komunikacji wewnętrznej, uwzględnianie w jej obrębie form preferowanych przez poszczególne grupy pokoleniowe może wpływać na tworzenie zaufania, produktywność czy motywację pracowników w zarządzaniu organizacją. Oryginalną wartość empiryczną artykułu stanowią wyniki badań dotyczących oceny pracowników na temat jakości komunikacji wewnętrznej w organizacjach w procesie zarządzania przed pandemią COVID-19 i po pandemii oraz opinii pracowników na temat szybkiego wdrażania nowych rozwiązań komunikacyjnych w warunkach zmian.
Pobrania
Opublikowane
Numer
Dział
Kategorie
Licencja
Prawa autorskie (c) 2023 Ewa Stawicka
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.
Accepted 2023-07-06
Published 2024-02-16