Factors Influencing Youth Motivation in the Labour Market Based on own Research
Abstrakt
Sytuacja na polskim rynku pracy, w której pracodawcy muszą zmierzyć się z niższą podażą pracowników oraz niewysoką ich efektywnością, wymaga od nich podejmowania działań nastawionych na specyficzne motywowanie pracowników. Mają oni bowiem odmienne oczekiwania, które uwarunkowane są m.in. ich wiekiem. Celem badawczym było rozpoznanie oczekiwań motywacyjnych młodych ludzi na rynku pracy. Badaniem objęto studentów wybranych uczelni wyższych z województwa wielkopolskiego, a respondentom do wypełnienia zostały przekazane kwestionariusze ankietowe w formie papierowej. Przeprowadzone badania dowiodły, że młodzież jest pozytywnie nastawiona do wyzwań zawodowych i do podjęcia pracy. Wprawdzie wynagrodzenie, premie i inne warunki finansowe są dla niej ważne, jednak kluczowe są relacje międzyludzkie, szacunek i atmosfera panująca w firmie. Te oczekiwania z pewnością stanowią wyzwanie dla współczesnych przedsiębiorców, którzy powinni dokonać modyfikacji swoich systemów motywowania pracowników.(abstrakt oryginalny)Pobrania
Opublikowane
2019-01-30
Numer
Dział
Artykuły
Licencja
Prawa autorskie (c) 2019 Magdalena Bartczak
Praca jest udostępniana na licencji Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 3.0 Unported License.