Rola etyki zawodowej w kształceniu potencjalnych kandydatów na biegłych rewidentów
Słowa kluczowe:
kształcenie, biegły rewident, etyka zawodowa, audytAbstrakt
Celem niniejszego badania jest określenie roli etyki w zawodzie biegłego rewidenta w kształceniu potencjalnych kandydatów na studiach wyższych w Polsce. Badanie zostało przeprowadzone na podstawie krytycznej analizy literatury, aktów prawnych oraz analizy programów nauczania w postaci sylabusów polskich uczelni ekonomicznych. Mimo podkreślania znaczenia i roli etyki w zawodzie biegłych rewidentów, polskojęzyczne programy kształcenia uczelni ekonomicznych na kierunkach lub specjalnościach związanych z audytem, rewizją lub controllingiem oferują niewielką liczbę przedmiotów w zakresie etyki zawodowej. Badania literaturowe potwierdzają braki w edukacji w zakresie etyki wśród studentów (potencjalnych kandydatów). W związku z tym warto w przyszłości rozważyć rozszerzenie oferty kształcenia w celu zwiększenia wiedzy niezbędnej do zdobycia kwalifikacji i świadomości postaw etycznych potencjalnych kandydatów na biegłych rewidentów.
Pobrania
Opublikowane
Numer
Dział
Kategorie
Licencja
Prawa autorskie (c) 2023 Katarzyna Renik
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.
Accepted 2023-09-16
Published 2023-12-19