Czy satysfakcja użytkowników systemów ERP i systemów księgowych się różni?

Autor

Słowa kluczowe:

Systemy Informatyczne Rachunkowości, rachunkowość, satysfakcja, kwestionariusz satysfakcji użytkowników końcowych, ERP

Abstrakt

Celem artykułu jest zweryfikowanie, czy satysfakcja, jako jeden z mierników skuteczności systemów informatycznych, ma różny poziom wśród użytkowników modułów rachunkowości w ramach systemów ERP oraz systemów księgowych. Do badania wykorzystano kwestionariusz satysfakcji użytkowników końcowych. Na podstawie 248 odpowiedzi stwierdzono, że użytkownicy ERP są bardziej zadowoleni jedynie w zakresie terminowości dostarczanych danych. Dla obu grup respondentów obszarem o najniższych wynikach kształtujących satysfakcję była łatwość obsługi. Wyniki badania sugerują, że nie ma istotnych różnic w satysfakcji z wykorzystywania systemów ERP i systemów księgowych. Zaprezentowano też dodatkowe różnice w ocenie satysfakcji w zależności od charakterystyk respondentów.

Opublikowane

2023-12-19
Received 2023-05-07
Accepted 2023-06-02
Published 2023-12-19