Czy satysfakcja użytkowników systemów ERP i systemów księgowych się różni?
Słowa kluczowe:
Systemy Informatyczne Rachunkowości, rachunkowość, satysfakcja, kwestionariusz satysfakcji użytkowników końcowych, ERPAbstrakt
Celem artykułu jest zweryfikowanie, czy satysfakcja, jako jeden z mierników skuteczności systemów informatycznych, ma różny poziom wśród użytkowników modułów rachunkowości w ramach systemów ERP oraz systemów księgowych. Do badania wykorzystano kwestionariusz satysfakcji użytkowników końcowych. Na podstawie 248 odpowiedzi stwierdzono, że użytkownicy ERP są bardziej zadowoleni jedynie w zakresie terminowości dostarczanych danych. Dla obu grup respondentów obszarem o najniższych wynikach kształtujących satysfakcję była łatwość obsługi. Wyniki badania sugerują, że nie ma istotnych różnic w satysfakcji z wykorzystywania systemów ERP i systemów księgowych. Zaprezentowano też dodatkowe różnice w ocenie satysfakcji w zależności od charakterystyk respondentów.
Pobrania
Opublikowane
Numer
Dział
Kategorie
Licencja
Prawa autorskie (c) 2023 Maciej Andrzej Tuszkiewicz, Ewa Wanda Maruszewska
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.
Accepted 2023-06-02
Published 2023-12-19